Nepravedan odnos prema Krajini - od 37 imenovanih ministara samo je jedan Krajišnik

ZAPOSTAVLJANJE KRAJINE U INSTITUCIJAMA BiH

Nepravedan odnos prema Krajini - od 37 imenovanih ministara samo je jedan Krajišnik

Objavljeno na dan 06.06.2015 - 09:21 | Izvor: USKinfo.ba | USKinfo.ba


Posljednjih dana je ponovo aktuelizirana priča o poziciji i odnosu prema krajiškim kadrovima, koji predstavljaju narod Krajine u Sarajevu. Zašto se svaki naš kadar, koji digne svoj glas pokušava ušutkati i politički eliminirati? Zašto 'politička' Krajina ne stane jedinstveno uz svoje kadrove i tako ih ojača da bi mogli što više uraditi za svoj kraj? Zašto rušimo one, koje naš narod na izborima izabere i za čije interese se to radi...? Pokušaćemo odgovoriti u slijedećoj analizi.

Izborna matematika, koja se odnosi na raspodjelu pozicija na osnovu dobijenih glasova i povjerenja građana je završena u oktobru. Građani su rekli svoje i na osnovu toga pobjedničke stranke u martu formirale Vijeće ministara i Vladu Federacije BiH, koja je nakon samo tri mjeseca izgubila podršku parlamentarne većine, što smo svjedoci ovih dana. Kada je Krajina u pitanju, ne možemo se složiti da je u njenom slučaju poštovana navedena formula, da se pozicije određuju na osnovu podrške građana i onima kojima narod pokloni svoje povjerenje. Kao i mnogo puta do danas, u političkoj utakmici koju sude stranačke centrale, Krajina je ostala kratkih rukava, ili bolje rečeno izgubila. Fudbalskim rječnikom kazano, u prvi sastav timova koji nose naziv Vlada FBiH i Vijeće ministara BiH, Krajina je dobila male „minute“ samo u jednom timu, a u drugom, po ko zna koji put, njeni predstavnici ili igrači ostali su na klupi ili se uopšte nisu našli u timu. Naravno, 'utješna' je činjenica da je samo jedan predstavnik dobio priliku da brani boje Krajine, a to je Šemsudin Dedić iz Bihaća, bivši premijer USK-a.

Onaj drugi tim, Vijeće ministara BiH ipak nije dao šansu igračima iz Krajine, a moglo je i trebalo je, jer su Krajišnici to zaslužili, i po glasovima, ali i podršci i odnosu prema BiH. Nebrojeno mnogo puta do sad, Krajina je bila ta koja je na pripremnoj utakmici zvanoj „izbori“ dala mnogo energije i kandidata za prvi tim, čije aktivnosti su presudile i odlučile konačnog pobjednika te utakmice. Tako je bilo i na posljednjim izborima. Šefu stručnog štaba lijepo je bilo doći u Krajinu, obići skupove, obećati bolju poziciju i odnos prema našem kraju i dati nadu prisutnim. Ali, nagrada za njihov trud je, nakon izbora, izostala. Naravno, glavna odluka je bila na šefu stručnog štaba, treneru ili lideru stranke.

Nažalost, praksa izostavljanja Krajišnika sa ključnih pozicija u državnim institucijama je nastavljena i nakon zadnjih izbora, ne samo kada su u pitanju Vlada FBiH i Vijeće ministara BiH, nego i druge institucije, a proces zapostavljanja Krajišnika traje već duži period. Posljednji put, na nivou BiH, ministar iz Krajine bio je rahmetli Irfan Ljubijankić i to tačno prije 20 godina.

Zadnji dan marta ove godine je imenovano 37 ministara i zamjenika na nivou države BiH i Federacije BiH, a od toga je samo jedan od njih iz Krajine. Za razliku od Sarajeva odakle dolazi sedam ministara, među njima i premijer BiH Denis Zvizdić (SDA), zatim Tuzle odakle ih dolazi 5, među njima i premijer FBiH Fadil Novalić (SDA), ili Mostara odakle dolazi 8 ministara, među njima dva ministra finansija, oba HDZ- ovi kandidati, Vjekoslav Bevanda i Jelka Miličević, za Vijeće ministara i za Vladu FBiH. Ovo su činjenice i ovo nije pravedno prema ljudima koji žive u Krajini i koji su dali povjerenje ovoj vlasti. Stoga, svi naši predstavnici u višim organima vlasti i strankama moraju podići svoj glas i usprotiviti se ovako nepoštenom odnosu prema našem kraju i narodu.

Praksa zemalja Evropske unije i razvijenijih ekonomija je ta da se na nivou cijele države vodi uravnotežen regionalni razvoj i ne vrši se bilo koji vid zapostavljanja, kako političkog tako i ekonomskog. Identičnu praksu, kroz institucije BiH, pokušava primijeniti i poslanik u Parlamentu BiH Senad Šepić. Njega navodimo isključivo zbog činjenice da je u parlamentarnu proceduru uputio Inicijativu o ravnomjernom regionalnom razvoju, koja zaslužuje podršku svih nas, a čija se suština ogleda u tome da želi da spriječi veliku koncentraciju finansijskih sredstava na samo određenim područjima, dok druga područja, poput Krajine recimo, bivaju zapostavljena. Apsurd je u tome što novac građana Krajine biva raspoređen na adresama koje su daleko i po nekoliko stotina kilometara. Preciznije rečeno, Krajišnici i Unsko-sanski kanton ostaju bez novca za investicije i kapitalne projekte. Pitamo se, koliko kapitalnih i ekonomski značajnih projekata je realizirano u Krajini od strane Federacije BiH ili države BiH? Pitamo se, do kad će putovanje od Sarajeva do Krajine trajati 6 i više sati i do kad će Krajina komunikacijski biti izolirana od strane drugih ekonomskih i političkih centara? U ovim konstatacijama, ogleda se suština postavljenog problema. Jednostavno, ako u Vladi FBiH i Vijeću ministara BiH Krajišnici ne participiraju shodno njihovom doprinosu ukupnom rezultatu, neće biti mogućnosti da se pomogne građanima Krajine, jer sumnjam da će neki drugi ministri propustiti priliku da što veću količinu sredstava i projekata usmjere ka područjima iz kojih oni dolaze. Krajine tu sigurno neće biti, kao što je, nažalost, najvećim dijelom, nije bilo ni dosad.

Dakle, princip kojim bi se dalo na značaju svim dijelovima BiH, posebno onima koji su ostvarili dobre izborne rezultate je taj da se raspodjela pozicija vrši na osnovu dobijenih glasova, kako kandidata za zakonodavna tijela, tako i onih za Predsjedništvo BiH, jer odatle proizilazi legitimitet za trenutne rasporede i podjelu pozicija u vladama.

Ako već govorimo o principima, onda se gore navedeni principi ni najmanje ne naziru, posebno ako se u obzir uzme broj glasova za pobjedničku stranku i bošnjačkog člana Predsjedništva BiH. Favoriti za ovu poziciju bili su Bakir Izetbegović i Fahrudin Radončić. Lider druge vladajuće stranke u većini, Demokratske fronte, Željko Komšić na zadnjim izborima nije bio kandidat na prostoru USK, ali je i on u prošlim ciklusima dobivao najveći broj glasova upravo u Krajini. U nastavku donosimo pregled osvojenih glasova favoritskih kandidata 2014. godine po općinama na prostoru USK-a.  

Bihać: Bakir Izetbegović: 7002 osvojenih glasova
          Fahrudin Radončić: 5245 osvojenih glasova

Cazin: Bakir Izetbegović: 8591 osvojenih glasova
           Fahrudin Radončić: 3246 osvojenih glasova

Velika Kladuša: Bakir Izetbegović: 3034 osvojenih glasova
                        Fahrudin Radončić: 3210 osvojenih glasova

Sanski Most: Bakir Izetbegović: 3250 osvojenih glasova
                     Fahrudin Radončić: 3355 osvojenih glasova

Bosanska Krupa: Bakir Izetbegović: 3068 osvojenih glasova
                          Fahrudin Radončić: 2020 osvojenih glasova

Bužim: Bakir Izetbegović: 3952 osvojenih glasova
           Fahrudin Radončić: 842 osvojenih glasova

Bosanski Petrovac: Bakir Izetbegović: 349 osvojenih glasova
                             Fahrudin Radončić: 576 osvojenih glasova

Ključ: Bakir Izetbegović: 1796 osvojenih glasova
         Fahrudin Radončić: 1468 osvojenih glasova

Kad se vidi ova analiza, jasno je da je Izetbegović od Radončića izgubio u tri općine, Velikoj Kladuši, Bosanskom Petrovcu i Sanskom Mostu. U tri općine je pobijedio sa ne baš velikom razlikom u glasovima u odnosu na Radončića, a to su Ključ, Bihać i Bosanska Krupa, dok je u dvije općine Izetbegović odnio uvjerljivu pobjedu a to su Cazin i Bužim, gdje je dobio skoro 9 hiljada glasova više od glavnog rivala Radončića.

Naravno, ovdje u obzir treba uzeti i činjenicu da postoji velika razlika u broju stanovnika po općinama, ali rezultati definitivno pokazuju da je Unsko-sanski kanton od pobjednika, kojem je dao preko 10,5 hiljada glasova više nego konkurentu Radončiću, zaslužio i morao dobiti puno više u implementaciji vlasti. Također, nema sumnje u to da USK ima mnogo kadrova koji posjeduju kvalitet i iskustvo i koji bi kvalitetno obavljali povjerene funkcije.

U procesu raspodjele pozicija za Vladu FBiH i Vijeće ministara BiH, SDA generalno nije uzela koliko je trebala i morala. Od praktički dobivene utakmice, što je pokazao i izborni rezultat, SDA je dovedena u situaciju da strahuje od udaraca onih koji su ostvarili dosta slabiji rezultat. U takvim konstalacijama, teško će ispuniti predizborna obećanja i uspjeti da ispuni odgovornost koju su joj nametnuli svi oni koji su na dan izbora svoje povjerenje dali kandidatima SDA.

Dugoročno gledajući, što se mnogo puta pokazalo, nedosljedne i neprincipijelne politike ne mogu biti garant stabilnosti i budućnosti. U demokratskim sistemima do izražaja dolaze oni koji dobiju povjerenje građana i koji to povjerenje opravdaju. Također, opstaju oni koji se izbore za svoje pozicije i preuzmu odgovornost za tekuće procese. Građani su ti koji ne zaslužuju da budu zapostavljeni, ne zaslužuju da žive iznevjerena obećanja. Davajući svoje povjerenje, imaju pravo da očekuju pozitivne promjene. Da li će one doći? Na ovaj način definitivno neće, barem u Krajini. Jer, šansa za napredak ogleda se u identičnom tretmanu svih dijelova BiH, u svakom pogledu. Na kraju, svi putevi, u ovom slučaju finansijski, vode prema Sarajevu. Nadamo se da će odgovorni shvatiti koliko i Krajina očekuje poboljšanje i pravedniji odnos kroz ulaganja i zastupanja, pa makar i simbolično. A također da će predstavnici Krajine u višim institucijama jedinstveno nastupiti i iskazati svoje nezadovoljstvo ovakvim odnosom, te tražiti uvažavanje predstavnika koje bira naš narod i tako osigurati drugačiji, pošteniji i pravedniji odnos prema našim biračima i cijeloj Krajini.




PODIJELI OVU VIJEST



KOMENTARI
Tvoj stav je bitan. Dodaj komentar na ovu vijest ...


FACEBOOK
USKinfo.ba - Naše priče / Naša stvarnost?


USKinfo.ba
Izdvojene vijesti


COVID-19
Prikaz zaraženih u Bosni i Hercegovini | Izvor: Klix.ba


POVEZANE VIJESTI


VIJEST SEDMICE


VIDEO SEDMICE

INFO BOX


Copyright © 2013 - 2020 | USKINFO PROMOCIJA d.o.o. | Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača!