Otrov brazilske zmije potencijalni prvi korak prema lijeku protiv covida

...

Otrov brazilske zmije potencijalni prvi korak prema lijeku protiv covida

Objavljeno na dan 01.09.2021 - 11:01 | Izvor: USKinfo.ba | ba.n1info.com / Foto: Shutterstock

Brazilski znanstvenici otkrili su da je molekula iz otrova zmije jararacussu, endemske južnoameričke ljutice, smanjila reprodukciju koronavirusa u stanicama majmuna, što je potencijalni prvi korak prema lijeku u borbi protiv koronavirusa.

Studija objavljena u znanstvenom časopisu Molecules pokazala je da je molekula koju proizvodi jararacussu, jedna od najotrovnijih južnoameričkih zmija, za 75 posto smanjila sposobnost virusa da se umnoži u stanicama majmuna.

“Uspjeli smo pokazati da ova komponenta zmijskog otrova može inhibirati vrlo važan protein iz virusa”, rekao je Rafael Guido, profesor sa Sveučilišta Sao Paulo i autor studije.

Molekula je peptid ili lanac aminokiselina koji se može povezati s enzimom koronavirusa PLPro koji je vitalnan za njegovu reprodukciju. Pritom se ne nanosi šteta drugim stanicama.

Već poznat po svojim antibakterijskim svojstvima, peptid se može sintetizirati u laboratoriju, rekao je Guido u intervjuu pa nije potrebno hvatanje zmija ili njihov uzgoj.

“Oprezni smo zbog ljudi koji bi mogli ići u lov na jararacussu po Brazilu, misleći da će spasiti svijet. To nije to!”, rekao je Giuseppe Puorto, herpetolog koji vodi biološku zbirku na Institutu Butantan u Sao Paulu.

“Otrov neće sam po sebi izliječiti koronavirus”, rekao je Puorto.

Znanstvenici će u idućem koraku procijeniti učinkovitost različitih doza molekule i otkriti je li uopće u stanju spriječiti virus da uđe u stanice, priopćilo je Državno sveučilište Sao Pulo (Unesp) koje je bilo uključeno u istraživanje.

Nadaju se da će testirati tu tvar u ljudskim stanicama, ali nisu naveli vremenski okvir.

Jararacussu je jedna od najvećih zmija u Brazilu, duga do dva metra. Živi u obalnoj Atlantskoj šumi, a može je se pronaći i u Boliviji, Paragvaju i Argentini.

PODIJELI OVU VIJEST

KOMENTARI
Tvoj stav je bitan. Dodaj komentar na ovu vijest ...

USKinfo.ba - Naše priče / Naša stvarnost?

USKinfo.ba
Izdvojene vijesti

COVID-19
Prikaz zaraženih u Bosni i Hercegovini | Izvor: Klix.ba

Copyright © 2013 - 2020 | USKINFO PROMOCIJA d.o.o. | Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača!